Saturday, September 20, 2008

satu hari dalam hidupku

satu hari dalam hidupku,
ku dilahirkan ke dlm dunia ini,
dunia yg dipenuhi dgn onak dan duri,
satu hari dalam hidupku,
ku menjadi seorang budak yg mempunyai pelbagai hobi,
seperti bermain dram serta buat seni,
satu hari dalam hidupku,
ku pernah tertanya kenapa keluargaku suatu masa dahulu kucar-kacir?
sekarang baru ku faham bahawa semua ini adalah takdir,
satu hari dalam hidupku,
ku memahami bahawa kita tidak boleh melupakan keluarga kita,
kerana merekalah yang berada di sisi kita sejak hari pertama,
satu hari dalam hidupku,
ku mengerti apa itu makna dugaan dan cabaran,
yang harus kita tempuhi dgn menguatkan iman,
satu hari dalam hidupku,
ku pernah diberitahu banyak kali bahawa aku selalu kelihatan gembira,
aku berkata bahawa dgn asyik bersedih tidak boleh selesaikan masalah kita,
satu hari dalam hidupku,
ku pernah mengalami masa manis dan masa pahit,
serta janga lupa juga masa lapang dan masa sempit,
satu hari dalam hidupku,
ku pernah menangis lama bila umurku sudah dewasa,
ia akibat aku kehilangan seorang ayah,
satu hari dalam hidupku,
ku tersenyum lebar tanda kesyukuran,
kerana dlm hidup ini aku telah berjumpa dgn ramai kawan,
satu hari dalam hidupku,
ku akan sentiasa mengingati masa-masa gembira bersama mereka,
sama ada mereka kawan baruku ataupun yg lama,
satu hari dalam hidupku,
ku telah merasai dan memahami erti jatuh cinta,
apabila ku terjatuh hati kepada si dia,
satu hari dalam hidupku,
ku bersyukur kerana dia telah mengubah hidupku ini,
dan aku ingin mengucapkan terima kasih kepadanya ikhlas dari hati,
satu hari dalam hidupku,
ku baru ingat bahawa sudah empat belas tahun aku bersekolah,
tetapi aku tahu bahawa aku belom cukup dlm ilmu agama,
satu hari dalam hidupku,
ku tahu yg masa berjalan begitu cepat,
dan ku mengaharap agar aku dpt baca serta fahami Al-Quran sebelom masa terlambat,
satu hari dalam hidupku,
ku tidak mengerti kenapa aku menaip semua ini,
mungkin aku sahaja ingin luahkan apa yg ada di hati,
terima kasih kerana membaca puisi aku,
ia serba sedikit mengenai satu hari dalam hidupku.
`assalamualaikum

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

POwer uhh bro..i didnt noe u wrote sajak..(:

September 22, 2008 at 12:01 AM  
Blogger azridjokoloro said...

its a puisi. hahaha.. (:

October 25, 2008 at 1:48 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home